A do të jetë e mundur të lundrojmë pa ndotur?

Sipas një raporti të publikuar katër vjet më parë nga Transport & Environment, në një vit të vetëm të gjitha anijet turistike të operatorit lider në industrinë Carnival vetëm emetuan 10 herë më shumë oksid squfuri (SOx) se të gjitha makinat europiane të regjistruara në një vit, një shifër shqetësuese nëse ju konsideroni se ka rreth 260 milionë makina në Kontinentin e Vjetër dhe se flota e operatorit përbëhet nga pak më pak se 100 anije.

Kjo do të thotë se një anije e vetme turistike lëshon aq oksid squfuri sa 25 milionë makina. E gjithë kjo ndotje vjen nga sasia e madhe e energjisë që kërkohet nga një linjë oqeanike, e prodhuar përgjithësisht nga motorët me naftë-elektrikë që konsumojnë rreth 250 ton karburant në ditë.

Kjo është arsyeja pse projekti kërkimor Sea Zero i kompanisë norvegjeze Hurtigruten duket si një sfidë jashtëzakonisht ambicioze: të ndërtohet një anije lundrimi deri në vitin 2030 që mund të transferojë turistët midis fjordeve të vendeve skandinave pa prodhuar emetime të dëmshme.

Projekti u prezantua në fillim të korrikut dhe përfshin një varkë për 500 persona plus ekuipazhin e pajisur me vela të anulueshme dhe bateri 60 megavat. Rimbushja do të bëhet në çdo docking duke përdorur energji nga rrjeti norvegjez i energjisë elektrike, i cili prodhohet 98% nga burime të rinovueshme. Planifikuesit llogaritin se në një lundrim standard 11-ditor, anijes mund të kenë nevojë për 7 ose 8 ndalesa.

Risia e vërtetë e prezantuar nga Sea Zero, megjithatë, përfaqësohet nga “velat e krahëve” të tërheqshëm, 50 metra të gjatë dhe të mbuluar me rreth 1500 m2 panele diellore, të gatshme për të mbledhur dritë për pothuajse 24 orë në ditë gjatë ditëve të gjata të verës skandinave. Përveç shfrytëzimit të energjisë diellore, këto vela janë projektuar edhe për t’u rrotulluar, duke përdorur kështu energjinë e erës në vjeshtë dhe pranverë, kur ditët janë më të shkurtra dhe erërat në detet veriore janë më të qëndrueshme.

Projekti përfundimtar duhet të miratohet deri në vitin 2026, në mënyrë që ndërtimi i prototipit të fillojë në vitin 2027 dhe të mund të lundrojmë në eko-lundrimin e parë në histori jo më vonë se 2030. Shtrohet vetëm një pyetje: zgjimi i prodhuar nga kjo perlë e vogël a do të jetë mjaftueshëm e fortë për të thithur edhe kompanitë e mëdha në një kthesë të gjelbër?

/ SCAN

Lexo gjithashtu
Total
0
Share