Aeroplani i parë hënor i SHBA-së në më shumë se 50 vjet u lëshua me raketa drejt Hënës të hënën, duke nisur kompanitë private në një garë hapësinore për të bërë dërgesa për NASA-n dhe klientët e tjerë. Landeri i Astrobotic Technology kapi një xhiro me një raketë krejt të re, Vulcan i United Launch Alliance. Vulkani kaloi nëpër qiellin e Floridës para agimit, duke e vendosur anijen kozmike në një rrugë rrethrrotullimi drejt Hënës që duhet të kulmojë me një tentativë për ulje më 23 shkurt.
Kompania e Pitsburgut synon të jetë biznesi i parë privat që do të zbarkojë me sukses në Hënë, diçka që vetëm katër vende e kanë arritur. Por një kompani e Hjustonit ka gjithashtu një tokëzues gati për të fluturuar, dhe mund ta mposht atë në sipërfaqen hënore, duke marrë një rrugë më të drejtpërdrejtë. NASA u dha dy kompanive miliona për të ndërtuar dhe fluturuar zbarkuesit e tyre hënor. Agjencia hapësinore dëshiron që zbarkuesit në pronësi private të mbulojnë vendin përpara se astronautët të mbërrijnë ndërsa ofrojnë eksperimente teknologjike dhe shkencore të NASA-s, si dhe shanset dhe përfundimet për klientët e tjerë. Kontrata e Astrobotic për tokëzuesin Peregrine: 108 milionë dollarë.
Hera e fundit që SHBA nisi një mision uljeje në hënë ishte në dhjetor 1972. Gene Cernan dhe Harrison Schmitt i Apollo 17 u bënë njerëzit e 11-të dhe të 12-të që ecën në Hënë, duke mbyllur një epokë që ka mbetur kulmi i NASA-s. Programi i ri i agjencisë hapësinore Artemis i quajtur sipas motrës binjake të Apollonit në mitologjinë greke duket se do të kthejë astronautët në sipërfaqen e Hënës brenda disa viteve të ardhshme. Së pari do të jetë një fluturim hënor me katër astronautë, ndoshta para fundit të vitit.
Theksimi i pamjes së hënës të së hënës ishte fluturimi fillestar testues i vonuar gjatë i raketës Vulcan nga Stacioni i Forcave Hapësinore Cape Canaveral. Raketa 202 këmbë (61 metra) është në thelb një version i përmirësuar i kalit të punës jashtëzakonisht të suksesshëm të ULA Atlas V, i cili po hiqet gradualisht së bashku me Delta IV të kompanisë. Kompania e raketave të Jeff Bezos, Blue Origin, siguroi dy motorët kryesorë të Vulcan.
Bashkimi Sovjetik dhe SHBA bënë një sërë uljesh të suksesshme në hënë në vitet 1960 dhe 70, përpara se të ndalonin uljet. Kina iu bashkua klubit elitar në vitin 2013 dhe India në 2023. Por vitin e kaluar gjithashtu panë zbarkuesit nga Rusia dhe një kompani private japoneze që u përplasën në Hënë. Një organizatë jofitimprurëse izraelite u rrëzua në vitin 2019. Muajin e ardhshëm, SpaceX do të sigurojë ngritjen për një tokëzues nga Intuitive Machines. Rruga më e drejtpërdrejtë njëjavore e lenderit Nova-C mund t’i shohë të dyja anijet kozmike duke u përpjekur të zbarkojnë brenda disa ditësh apo edhe disa orësh nga njëra-tjetra.
Përveç eksperimenteve fluturuese për NASA-n, Astrobotic krijoi biznesin e saj të transportit të mallrave, duke paketuar aeroplanin 1.9 metra të gjatë Peregrine me gjithçka, nga një copë shkëmbi nga mali Everest dhe makina të madhësisë së lodrës nga Meksika që do të katapultojnë në sipërfaqen hënore dhe do të lundrojnë përreth. , në hirin dhe ADN-në e entuziastëve të vdekur të hapësirës, duke përfshirë krijuesin e “Star Trek” Gene Roddenberry dhe shkrimtarin e trillimeve shkencore Arthur C. Clarke.
Kombi Navajo kohët e fundit kërkoi që nisja të vonohej për shkak të mbetjeve njerëzore. duke thënë se do të ishte një “përdhosje e thellë” e një trupi qiellor të nderuar nga amerikanët vendas. Një nga kompanitë përkujtimore të fluturimeve hapësinore që bleu vend në tokëzues, Celestis, tha në një deklaratë se asnjë kulturë apo fe e vetme nuk zotëron hënën dhe nuk duhet të jetë në gjendje të vërë veton ndaj një misioni. Më shumë mbetje janë në skenën e sipërme të raketës, e cila, pasi të jetë e lirë nga anija, do të rrethojë diellin për një kohë të pacaktuar deri në Mars. Tarifat e ngarkesave për Peregrine varionin nga disa qindra dollarë në 1.2 milion dollarë për kilogram, jo aq sa duhet që Astrobotic të rezultojë në ekuilibër./SCAN