Ka shumë mënyra për të eksploruar shtatë malet që rrethojnë qytetin piktoresk të Trashëgimisë Botërore të UNESCO-s, Bergen, në bregun perëndimor të Norvegjisë të mbushur me fiorde. Megjithatë, më i riu mund të jetë rekord. Një tunel për çiklizëm dhe këmbësorë i gjatë tre kilometra (1.8 milje) është ndërtuar në bazën e malit Løvstakken dhe krijuesit e tij thonë se është tuneli më i gjatë i ndërtuar në llojin e tij.
Fyllingsdalstunnelen, siç dihet, u hap më 15 prill me një ditë familjare aktivitetesh sportive, pas katër viteve të ndërtimit që filloi në shkurt 2019. Mega-projekti i financuar nga shteti kushtoi afër 29 milionë dollarë, ose 300 milionë korona norvegjeze.
Duhen pak më pak se 10 minuta për të kaluar nëpër tunel me biçikletë dhe rreth 40 minuta nëse ecni në këmbë. Për të thyer monotoninë e tunelit pa dritare, ka një sërë instalimesh arti në të gjithë, si dhe ngjyra dhe ndriçim të ndryshëm për të ndihmuar përdoruesit të vendosin vendin ku janë në udhëtim dhe të ofrojnë një ndjenjë drejtimi.
Në pikën qendrore është një instalim “ora diellore” ku dielli padyshim nuk do të shkëlqejë kurrë, gjë që tregon kohën e ditës, duke ndihmuar përsëri në orientimin e vizitorëve dhe gjithashtu në prishjen e vijës së gjatë të shikimit. Përndryshe, tuneli është krejtësisht i drejtë, përveç lakimeve të lehta në hyrje dhe në dalje.
Nëse po pyesni se si çiklistët dhe këmbësorët mund të përdorin të njëjtën hapësirë, ka dy korsi në tunel: një korsi biçikletash 3,5 metra e gjerë dhe një korsi 2,5 metra e gjerë për këmbësorët dhe vrapuesit. Tuneli i ri erdhi si një nënprodukt i linjës së dytë të tramvajit Bybanen të Bergenit, e cila u hap në nëntor 2022. Linja e tramvajit përmes malit kërkonte një tunel evakuimi paralel, kështu që zhvilluesit vendosën ta bënin tunelin e ri shumëfunksional.
Bergen është qyteti i dytë më i madh i Norvegjisë dhe qyteti port është i lidhur me Oslon, kryeqytetin norvegjez, me linjën hekurudhore Bergensbanen prej 496 kilometrash. Ky udhëtim mahnitës me hekurudhë përshkon rrafshnaltën më të madhe malore të Europës, Hardangervidda, dhe pamjet e saj të veshura me borë ishin sfondi i skenave të betejës në vazhdimin e “Luftërave të Yjeve” “Perandoria kundërpërgjigjet”.
Ndërsa Fyllingsdalstunnelen po e prezanton veten si tuneli më i gjatë në botë i ciklit të ndërtuar për qëllime, arsyeja për këtë paralajmërim është tuneli Snoqualmie 3.6 kilometra i gjatë në Uashington, në lindje të Seattle. Ky ish-tunel treni është tani një vendkalim për çiklistët, vrapuesit dhe këmbësorët dhe është pjesë e shtegut prej 250 miljesh Palouse në Cascades State Park.
Kopenhaga ka 385 kilometra korsi biçikletash, pasi ka prezantuar të parën e saj të vetme në vitin 1892. Strasburgu në Francë ka rreth 6000 biçikleta të disponueshme në stacionet e vetë-shërbimit 24/7, të cilat turistët mund t’i përdorin. Dhe kryeqyteti zviceran i Bernës ka një shteg emocionues tatëpjetë për kalorës që ndiejnë nevojën për shpejtësi. Gjëja më e mirë është se çiklistët mund të marrin një teleferik deri në majë, pastaj të ngasin poshtë pa vështirësi.
/ SCAN